Не лише зовнішні справи: культурна політика Державного департаменту США в період Холодної війни

Клиніна Т.С. 

 

DOI: doi.org/10.21272/shaj.2020.i34.p.54

 

Анотація. Стаття присвячена розгляду існуючих напрямків діяльності Державного Департаменту США в питаннях культурної політики. Акцентується увага на працях зарубіжних і вітчизняних дослідників, які присвятили свої роботи розгляду сутності культурної політики держави, яку часто називають культурною або публічною дипломатією або м’якою силою. Вказується, що ці напрямки в США здійснюються структурним підрозділом Державного Департаменту – Відділом з питань освіти і культури і описується історія його становлення. Активний період проведення культурної дипломатії США припадає на закінчення Другої світової війни і початку ідеологічного протистояння США і СРСР, відомого як «холодна війна». Одним з активних інструментів ведення культурної дипломатії стало розповсюдження теле- та радіомовлення по всьому світу. Не менш активно використовувалися програми обміну та візити громадян інших країн, які були покликані сприяти взаєморозумінню, міжнародного, освітньому та культурному обміну, а також розвитку лідерських якостей її учасників. Вказується, що культурна дипломатія США досягла свого розквіту, включивши в свій арсенал джаз, культуру і літературу.

 

Ключові слова: США, культурна дипломатія, Державний департамент, американська література, теле- і радіокомпанії.

ЗАВАНТАЖИТИ